Pazartesi , Nisan 29 2024
entr
Home / Bülten / Kadın kadına konuşup paylaşıyor, hep birlikte sosyalleşiyoruz

Kadın kadına konuşup paylaşıyor, hep birlikte sosyalleşiyoruz

Kurulduğumuz günden bu yana kadın odaklı çalışmalar sürdürüyoruz. Kadınların güçlenmesi için yürüttüğümüz çalışmaların bir ayağını da mülteci kadınların desteklenmesine yönelik çalışmalar oluşturuyor.

Mülteci kadınların yaşadıkları çevreyi ve kültürü tanımaları, aynı zamanda kendi kültürlerini paylaşmaları, toplumdaki diğer insanlarla iletişim halinde olmaları, yeni insanlar ile tanışmaları, sosyalleşmeleri, toplum içinde ayrımcılığa uğramadan var olabilmeleri ve toplumun bir parçası olarak hissedebilmelerini desteklemek için çeşitli etkinlikler düzenliyoruz.

İstanbul’un Esenyurt ilçesinde bulunan Kadın Danışma Merkezi’nde sene başından bu yana kadın kadına bir araya gelme, konuşup paylaşma, sosyalleşme temalı 14 etkinlik gerçekleştirdik. Gezi, bitki yetiştirme, yemek, sanat ve spor konularındaki bu etkinliklere toplam 243 kadın katıldı ve çoğunluğunu mülteci kadınlar oluşturdu.

Merkezimizde kadınlar ile birlikte öğle yemeği buluşmaları yapıyor, bitki ekme ve yetiştirme atölyeleri düzenliyor, nefes egzersizleri ve esneme hareketleri yapıyor, müzik eşliğinde dans ediyor, davul ve tef gibi müzik aletleri ile ritim tutma çalışmaları yapıyoruz. Kadınlar etkinlikler sırasında yeni kadınlar ile tanışıyor, kendi yaşamlarından deneyimlerini paylaşıyor, farklı kültürler ile temas ediyor ve bir arada uyum içinde hareket ediyorlar.

Öğle yemeği buluşmalarımızda Türkiye’de kadınların bir araya gelip börek, kısır, dolma, kek, patates salatası gibi yiyecekleri paylaştıkları bir gelenek olan kadın günlerinden söz ediyoruz. Buluşmalarımızda bu yemeklerden ikram ediyor ve sohbet ediyoruz. Kadınlar kendi memleketlerinde yapılan ve Türkiye’deki günlere benzeyen buluşmalarından bahsediyor. Bu günlerde falafel, kepse, yalancı dolma gibi yemekler yaptıklarından söz ediyorlar. Şimdiye kadar yaptığımız yemek buluşmalarının ardından duygularını “Eski günlerimize geri döndük”, “Suriye’de de aynı böyle bir araya gelirdik”, “Çok iyi hissettim” şeklinde ifade ettiler.

Bitki ekme ve yetiştirme atölyelerimizde ev ortamında nasıl bitki ekebileceğimizi, bitki ekerken ve yetiştirirken nelere dikkat etmemiz gerektiğini konuşuyoruz. Konuştuklarımızı hep birlikte biber ekerek uyguluyoruz. Yalnızca saksılarda değil yoğurt kabı ve pet şişe gibi geri dönüşüm malzemelerinde de bitki yetiştirebileceğimizi öğreniyoruz. Kadınlar kendi memleketlerinde en çok hangi bitkilerin ekildiği üzerine sohbetler ediyor. Atölye sonunda “Toprakla uğraşmak çok iyi geldi”, “Çok eğlenceliydi”, “Çok keyif aldım. Toprağa yumurta kabuğu ekledik ve fideye fayda sağladığını öğrendim” gibi dönüşlerde bulunuyorlar.

Sanat ve spor etkinliklerimizde nefes egzersizleri ve esneme hareketleri yapıyor, müzik eşliğinde dans ediyor, davul ve tef gibi müzik aletleri ile ritim tutma çalışmaları yapıyoruz. Kadınlar en sevdikleri şarkı, sanatçı, çiçek, renk ve bunu neden sevdikleri gibi bilgileri paylaşıyor. Etkinlikler sonunda nasıl hissettiklerini ise şöyle ifade ediyorlar: “Eve gidince sıkılıyorum. Her şey aynı yani evde yaptığımız işler aynı. Burada rutinimiz değişti. Dolu dolu vakit geçirip eğlendik”, “Çok rahatladım. Bütün sinirim stresim gitti”, “Hem bedenimi hem de ruhumu hafiflemiş hissediyorum”.

Kadın Danışma Merkezi’nde yaptığımız etkinlikler dışında tarihi mekanlara yaptığımız geziler kapsamında ise haziran ayında İstanbul Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret ettik. Geziye katılan kadınlar ve çocukları müzede bulunan eserleri ilgiyle inceledi. Bazı eserlerin önünde hatıra fotoğrafları çektiler. Müze ziyaretinin ardından Gülhane Parkı’nda da vakit geçirdik. Kadın Danışma Merkezi’nden müzeye gidiş ve dönüş yolu boyunca şarkılar eşliğinde eğlendik.

Gezi sonunda kadınların çoğu çok güzel bir gün geçirdiklerini, müzedeki eserlerin onları çok etkilediğini ve yeni insanlarla tanışmaktan mutlu olduklarını ifade etti. Böyle etkinliklerin devam etmesini istediklerini, hep birlikte sahil kenarı, akvaryum, lunapark ve sinema gibi yerlere de gitmek istediklerini belirttiler.

About mkalem

Check Also

Hatay’da afetzede kadınların işini kurmasını ve geliştirmesini destekliyoruz

Hatay’da depremden sonra işlerini kaybeden afetzede kadınların ekonomik olarak güçlenmesini destekliyoruz. Depremden sonra kaybettikleri işlerini ...